فهرست بستن

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز – دکتر راحله نظری09177514188

هایفو تراپی توسط دکتر راحله نظری بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز یکی از روش های مدرن جوانسازی صورت و گردن هست . قیمت مناسب و کیفیت بالای انجام این روش در کلینیک دکتر راحله نظری سبب شده تا اغلب متقاضیان هایفوتراپی در شیراز به این کلینیک مراجعه کنند.

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز
بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

دکتر راحله نظری – 09172575530 – بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز  – 09177514188 – 36494699 – بلوار مطهری ( زرگری ) – چهار راه مطهری – نبش ستارخان – مجتمع صد گل – طبقه 5 – واحد 36

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

جوانسازی گردن بوسیله هایفو تراپی در شیراز

هایفو (به انگلیسی HIFU)،مخفف کلمات High-intensity focused ultrasound به معنای امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا است که یک کاربرد درمانی امواج اولتراسوند می‌باشدکاربرد درمانی (سونوتراپی). این فناوری پزشکی در مراحل مختلف تحقیق و تولید برای درمان انواع گوناگونی از اختلالات پزشکی است.

سازوکار این فناوری مشابه استفاده از ذره‌بین برای همگرایی نور در قطهٔ کانونی عدسی است. امواج صوتی متمرکز با استفاده از یک عدسی صوتی در نقطه کانونی متمرکز می‌شوند و انرژی حاصل از اجتماع این پرتوها در نقطه هدف حرارت ایجاد می‌کند. هایفو معمولاً همراه با یک روش تصویربرداری پزشکی مانند سونوگرافی یا ام‌آرآی برای طرح و کنترل درمان انجام می‌شود.

تاریخچه

برای اولین بار در دهه ۱۹۴۰ از امواج صوت برای درمان اختلالات سیستم عصبی و مغزی به صورت تحقیقاتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.اولین دستگاه تجاری هایفو در سال آمریکا تولید شد و در سال ۱۹۹۴ تاییدیه اتحادیه اروپا را برای درمان هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات دریافت کرد. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

پس از آن دستگاه‌های متنوع تحقیقاتی و تجاری برای درمان سرطان یا مصرف زیبایی تولید و تعدادی از این دستگاه‌ها تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت کرده‌اند.

محل های مناسب برای انجام هایفوتراپی

هایفو به واقع نوین‌ترین سیستم جوان‌سازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان‌های جوان ساز پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت، اعمال اثر می‌کند. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

هایفوتراپی (درمان با هایفو) یا اولتراسوند متمرکز، یک روش درمانی غیر تهاجمی می‌گردد که برای لیفت پوست به‌ویژه در نواحی صورت، غبغب، گردن، پیشانی و سینه استفاده می‌شود. در روش هایفوتراپی با استفاده از امواج متمرکز اولتراسوند (ماوراء صوت)، به مرور، پوستی که شل شده است، سفت و کشیده شده و مجدداً قوام خود را باز می‌یابد.

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

در تحقیقی که در بخش پوست بیمارستان دانشگاه هان یانگ سئول انجام شد ۲۰ کره ای (۱۸ زن و ۲ مرد) ۳۷ تا ۷۵ ساله، دارای تیپ پوستی III و IV، که پوست صورتشان دچار چروک و افتادگی شده بود، بعد از یک جلسه درمان با HIFU، مورد بررسی قرار گرفتند. بعد مدت ۳ و ۶ ماه نظرسنج صورت گرفته و نتایج این نظرسنجی در جدول زیر ارائه شده‌است.

در این جدول نمره ۱ به معنای ناراضی و ۵ به معنای کاملاً راضی است ایفوتراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو تایید شد. در سال ۲۰۱۴، FDA استفاده از این روش را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه نیز تایید کرد.

به دلیل نوین بودن این روش درمانی، برخی از استفاده‌های آن هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است ولی شواهدی مبنی بر مضر بودن یا آسیب زننده بودن استفاده‌های مختلف هایفوتراپی وجود ندارد و این روش بسیار ایمن‌تر از جراحی‌های زیبایی است. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

افراد مناسب جهت هایفوتراپی

یک کاندید خوب برای هایفوتراپی فردی است که هم خودش حس شل شدن پوست را دارد و هم در ظاهرش درجاتی از شلی پوست مشهود می باشد. پوست شل زیر گردن و زیر چانه و یا خطوط و چین و چروک بر روی قفسه سینه، نشان می دهد که بیمار ممکن است کاندید این عمل باشد. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

به طور معمول، افراد با سن 30 سال و مسن‌تر، دارای شلی خفیف تا متوسط پوست، کاندید می‌باشند. در عین حالی که هایفوتراپی جایگزین جراحی لیفت نیست ولی بسیاری از افراد مایل‌اند مقداری لیفت صورت داشته باشند اما از لحاظ روحی، جسمی یا مالی برای جراحی آماده نیستند.

بهترین دکتر برای هایفو تراپی در شیراز

استفاده از این روش برای انجام درمان‌های زیبایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد. هرچند بر روی روش درمانی هایفو پژوهش‌های بالینی گسترده‌ای انجام نشده است، چندین و چند پژوهش‌ کوچک‌تر نشان می‌دهند که این روش برای لیفت صورت و بهبود وضعیت چین و چروک ایمن و مؤثر است. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

افرادی که این درمان را دریافت کرده‌اند بعد از چند ماه می‌توانند تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنند؛ بدون این که در معرض خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراحی‌های زیبایی و لیفتینگ قرار بگیرند.دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند.

محل‌های مناسب برای انجام هایفوتراپی

  • چین و چروک پیشانی
  • افتادگی ابرو (لیفت ابرو)
  • خطوط پنجه کلاغی (خطوط ریز دور چشم)
  • خطوط نازولابیال (خطوط خنده)
  • لیفت صورت
  • شلی پوست
  • خطوط ریز و چین و چروک
  • خطوط آرواره‎ ها
  • خطوط مبهم فک (ایجاد شکل V صورت)
  • غبغب
  • منافذ بزرگ پوست
  • کشسانی و ناهمواری بافت پوست
  • خطوط گردن

بهترین کلینیک هایفو تراپی در شیراز

انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد. وقتی سلول‌های لایه‌ی هدف به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می‌شوند. شاید به نظر برسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد، اما این گونه نیست. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

دوام و ماندگاری نتایج هایفوتراپی

ماندگاری نتایج حاصل شده از روش هایفوتراپی حدوداً 2 سال می‌باشد. با توجه به اینکه روند پیر شدن پوست روندی همیشگی و توقف ناپذیر است، پس از انجام هایفو درمان‌های سبک و جزئی سالانه جهت ماندگاری بیشتر نتایج و کاهش سرعت پیر شدن پوست توصیه می‌گردد. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

آسیب به سلول‌ها باعث تحریک تولید پروتئین‌هایی به نام کلاژن می‌شود. کلاژن‌ها مسئول حفظ ساختمان طبیعی پوست و بسیاری از دیگر بافت‌های بدن هستند. هرچه مقدار کلاژن در بافت بیشتر باشد، آن بافت سفت‌تر می‌شود.

پس افزایش کلاژن باعث می‌شود که پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک داشته باشد. چون امواج پرانرژی فراصوت روی لایه‌ی خاصی از پوست متمرکز هستند، به لایه‌های بالایی و زیرین ناحیه‌ی مورد هدف، آسیبی وارد نمی‌شود. ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست هم دست نخورده باقی می‌مانند. 

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز
بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

فرآیند هایفوتراپی در جوانسازی پوست

پزشکان معمولا جوانسازی صورت هایفو را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می کنند که امواج اولتراسوند را در فواصل کوتاه منتشر می کند.

هر جلسه معمولاً 30 تا 90 دقیقه طول می کشد. برخی از افراد ناراحتی خفیف در طول درمان را گزارش می کنند و برخی پس از آن درد دارند. پزشکان ممکن است قبل از عمل از بی حسی موضعی برای کمک به جلوگیری از این درد استفاده کنند. مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) نیز ممکن است کمک کنند. 

مزایای هایفوتراپی

  • بدون جراحی می‌باشد در نتیجه عوارض جراحی مثل کبودی و خونریزی و … را ندارد.
  • فقط در یک جلسه انجام می‌شود.
  • نتایج ماندگار دارد.
  • درد ندارد. (چون درد غیر تحملی ندارد پس حتی نیاز به بی‌حسی موضعی هم ندارد)
  • نیاز به بستری ندارد. (به‌صورت سرپایی انجام می‌شود)
  • روشی بی‌خطر و ایمن برای انسان می‌باشد؛ چون هیچ نوع اشعه‌ای ندارد یعنی هایفو دقیقه مثل سونوگرافی با امواج صوتی اولتراسوند عمل می‌کند که کاملاً بی‌خطر است.
  • هیچ نوع عارضه پوستی مثل لک و زخم و … روی پوست ایجاد نمی‌کند.

هایفوتراپی با تولید حرارت یا تحریک به صورت متمرکز در داخل بدن بدون صدمه به بخش‌های خارج از هدف مورد استفاده پزشکی قرار می‌گیرد. از موارد استفاده آن می‌توان به شکاندن سنگ کلیه، درمان سرطان و جوانسازی و لیفتینگ پوست اشاره کرد. بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز

از این موارد می‌توان به سرطان پروستات، درمان فیبروم رحم، درمان برخی اختلالات عصبی و حرکتی اشاره کرد. علاوه بر موارد فوق این فناوری در زمینه پزشک زیبایی برای رفع چربی زیر پوست یا لیفت غیر جراحی نیز کاربرد دارد.

در افرادی که تمایل به عمل جراحی لیفت صورت ندارند یا به دلیل بیماری دیگری بیهوشی و جراحی ممنوعیت دارد هایفوتراپی می‌تواند به عنوان جایگزین استفاده شود. با این وجود لیفت جراحی در مقایسه با هایفو تراپی لیفت بیشتری داشته و در صورت نداشتن منع پزشکی انتخاب اول می‌باشد. 

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز
هایفو تراپی در شیراز

در روش هایفوتراپی لایه عمقی پوست مورد هدف قرار گفته و لایه اپیدرم دست نخورده باقی می‌ماند. بعبارت دیگر کانون امواج اولتراسوند در زیر پوست است و در زمان عبور از سطح پوست انرژی امواج جذب پوست نشده و تغییر قابل توجهی در سطح پوست ایجاد نمی‌شود.

درمان با این روش در یک جلسه انجام می‌شود و عوارض جانبی خاصی بجز قرمزی و تورم موقت پوست ندارد. تأثیر اولیه آن بلافاصله بعد از درمان دیده می‌شود و اثر بلند مدت آن ۳ ماه بعد شروع می‌شود.

انجمن جراحی زیبایی آمریکا می ­گوید که سفت کردن پوست به وسیله امواج فراصوت، معمولاً نتایج مثبتی در 2-3 ماه به وجود می­ آورد و مراقبت درست از پوست می­ تواند این نتایج را تا 1 سال پایدار نگه دارد.[۴]استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افراد نامناسب جهت هایفوتراپی

  • خانم‌های باردار
  • داشتن زخم یا تبخال فعال در محل مورد درمان
  • وجود پروتز فلزی یا استنت قلبى
  • بیماران صرعی

بهترین دکتر هایفو تراپی در شیراز