فهرست بستن

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز – دکتر راحله نظری09177514188

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

درمان جوش صورت توسط دکتر راحله نظری  بهترین دکتر جوش صورت در شیراز  انجام می شود . کیفیت بالای درمان سبب شده تا اغلب متقاضیان درمان جوش صورت در شیراز به کلینیک دکتر راحله نظری مراجعه کنند.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز
بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

کلینیک دکتر راحله نظری –  بهترین دکتر جوش صورت در شیراز  –  09172575530 – 09177514188 –  بلوار مطهری (زرگری) -چهار راه مطهری –نبش ستارخان – مجتمع صد گل -طبقه 5 – واحد – 36 – 36494699 – درمان جوش و اکنه

مطمئنا شما نیز جزو افرادی هستید که جوش زدن را تجربه کرده‌اید. در اکثر موارد، این یک عارضه پوستی موقت است که به‌طور طبیعی درمان شده و از بین می‌رود. اما گاهی اوقات، لکه‌های جوش حتی پس از ناپدید شدن جوش، روی پوست شما باقی می‌ماند.

درمان جای جوش روی صورت و خلاص شدن از شر این لکه‌های تیره روی پوست، در وهله اول با درک علت ایجاد آنها شروع می‌شود.

هنگامی که یک جوش روی پوست شما ظاهر می‌شود، درمان طبیعی بدن با تشکیل سلول‌های جدید پوست آغاز می‌شود، اما ممکن است سلول‌هایی که برای کمک به بازسازی سطح صاف پوست شما فرستاده می‌شوند، حاوی ملانین بیش از حد باشند. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

خیلى از ما براى مقابله با جوش ها و آکنه هاى پوستى، که اغلب نشانه هاى مقابله بدن با چیزى است، به دکتر جوش مراجعه می کنیم. به هر حال دکتر جوش صورت بهتر می تواند توصیه ها و گزینه هاى درمانى مخصوص و مرتبط با هر نوع آکنه و یا عارضه پوستى را به شما ارائه دهد.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز
بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

آیا ژل ها، کرم ها و پاک کننده هایى که بدون نسخه از داروخانه تهیه کرده اید، دیگر موثر نیستند؟

آکنه هاى ملایم تا متوسط با استفاده از کرم ها، ژل ها، و پاک کننده هایى که بدون نسخه از داروخانه ها تهیه شده اند، طى مدت چهار تا شش هفته از بین خواهند رفت. این محصولات معمولا شامل پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک هستند. اما در موارد مزمن و شدید حتما بررسى یک دکتر جوش صورت نیاز هست.

پزشکان مى توانند براى باز کردن منافذ بسته پوست و مهار چربى اضافى پوست، رتینوئیدهاى موضعى قوى تجویز کنند.

درمان هاى خوراکى مانند مصرف قرص هاى آنتى بیوتیکى، قرص هاى جلوگیرى از باردارى و ایزوترتینوئین را مى توان براى جوش هاى هورمونى عمیق تر ( جوش هایى که هرگز به سطح پوست نمى رسند و مانند آکنه ها ظاهر نمى شوند) تجویز کرد.

اگر ساکن شیراز هستید بهتر است از مصرف داروهاى داروخانه اى دست بردارید و به یک متخصص جوش صورت در شیراز مراجعه کنید، چرا که اغلب بسیارى از مردم به دلیل استفاده از یک داروى اشتباه که خودشان از داروخانه تهیه مى کنند دچار جوش و آکنه پوستى مى شوند.

انواع جای جوش و آکنه 

جوش و آکنه شامل برجستگی‌های کوچک و ملتهب است که در سطح پوست ظاهر می‌شوند. این جوش‌ها معمولا در صورت، قفسه سینه یا پشت ظاهر می‌شوند، اما ممکن است قسمت‌های دیگر پوست بدن را نیز درگیر کنند.

این برجستگی‌های پوستی میلیون‌ها نفر را بدون توجه به سن، نوع پوست و جنسیت تحت تاثیر قرارمی‌دهند. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز در اکثر موارد افرادی که غدد چربی بیش از حد فعال دارند، بیشتر دچار جوش و آکنه می‌شوند. همچنین تغییرات هورمون‌ها نیز در بروز انواع جوش به‌ویژه در بین نوجوانان بسیار شایع است.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

اما باید بدانید که جوش‌ها می‌تواند افراد مختلف را تا سن بزرگسالی درگیر کند، به‌عنوان مثال، تغییرات هورمونی مربوط به قاعدگی یا یائسگی می‌تواند باعث آکنه در زنان شود یا استرس، اضطراب و افسردگی ممکن است منجر به بروز جو‌ش‌ها یا بدتر شدن آنها شود.

انواع لکه‌ها و جای جوش و آکنه وجود دارد که دلایل ایجاد هر کدام از آنها می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنها صرفاً به دلیل چربی محبوس شده در زیر سطح پوست ایجاد می‌شوند، در حالی که برخی از لکه‌های ناشی از جوش در نتیجه عفونت باکتریایی در منافذ شکل می‌گیرند یا بدتر می‌شوند.

برای درمان جای جوش روی صورت باید ابتدا با انواع لک جوش و آکنه اشنا شوید. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

معمولا استفاده از اصطلاح جوش بسیار جامع بوده و ممکن است هر نوع آسیبی باشد که باعث ایجاد لکه روی پوست، مخصوصا پوست صورت می‌شود را در بر گیرد. اگر جوش دارید، ممکن است فکر کنید این همه چیزی است که باید بدانید. احتمالا می‌دانید که شدت جوش نیز بین افراد مختلف متفاوت است.

آکنه کیستى ( یک نوع آکنه ملتهب و متورم که در اثر آسیب دیدگى دیواره فولیکول به وجود مى آید) و نودل ها ( گره هایى که دردناک هستند و به صورت یک توده در زیر پوست پدید مى آیند)، از سر سخت ترین انواع آکنه در رابطه با درمان هستند، خصوصا اگر درمان آن ها زیر نظر یک متخصص جوش انجام نشود.

سعى کنید با وسوسه کندن یا ترکاندن آکنه هاى کیستى و نودل ها مقابله کنید، چرا که کندن آن ها باعث بروز زخم هاى مزمن و یا آسیب هاى دائمى به پوست مى شود.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

اگر مدتی طولانی است که از وجود جوش رنج می‌برید، وقت آن رسیده که درمان را شروع کنید. هرچه زودتر درمان را شروع کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت‌. درمان‌های موضعی مختلفی، مانند درمان با لیزر و میکرودرم ابریژن وجود دارند اما تنها راهی که به شما می‌گوید کدام درمان برای شما مناسب است مراجعه به پزشک است.

دکتر راحله نظری بهترین دکتر جوش صورت در شیراز  به شما کمک خواهند کرد تا روش درمانی مناسب را پیدا کنید. در کلینیک  دکتر راحله نظری در شیراز  در طول مشاوره با بررسی پوست شما بهترین روش درمانی را که به نتیجه دلخواه و چشمگیر منجر می‌شود پیشنهاد می‌دهند.

می‌توانید با تماس با شماره‌های 09177514188  و 07136494699 مشاوره دریافت کنید یا در صورت نیاز می‌توانید نوبت رزرو کنید . بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

جوش‌های سرسفید

ظاهر جوش‌های سرسفید کاملا شبیه لکه‌های کوچک با سرهای سفید است که در اثر اتصال فولیکول‌ها به چربی و سلول‌های مرده پوست به وجود می‌آیند. ‌سبوم لغت دیگری برای چربی طبیعی پوست است اما جای نگرانی نیست.  پوست شما به مقدار مشخصی چربی طبیعی برای محافظت و تغذیه پوست نیاز دارد.

در صورتی که سبوم و سلولهای مرده پوست بیش از اندازه باشند، شما در معرض بسته شدن منافذ پوست‌ قرار خواهید داشت.

جوش‌های سرسیاه

اگر لکه‌های کوچکی روی پوستتان مشاهده کردید که شبیه نقاط سیاه بودند، بدانید که شما جوش سرسیاه دارید. جوش‌های سرسیاه نیز، مانند جوش‌های سرسفید، از نظر پوستی در گروه کومدون‌ها قرار می‌گیرند .

برخلاف جوش‌های سرسفید که منافذشان بسته است، منافذ جوش‌های سرسیاه باز هستند و در نتیجه ظاهرشان سیاه است. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

زمانی که دبریس‌های داخل فولیکول اکسیده می‌شوند، جوش‌های سرسیاه ایجاد می‌شوند. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز کومدون‌ها اصطلاح دیگری برای فولیکولهای (منافذ) بسته‌ی مو است. بنابراین، اگر منافذ تمیز و شفاف بودند، آنها را منفذ و اگر بسته بودند، آنها را کومدون‌ یا کومدون‌ها می‌نامیم.

توصیه های ضروری در رابطه با جوش صورت

به عنوان یک قاعده کلى، اگر پوست شما چرب است، صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده حاوى اسید سالیسیلیک شستشو دهید و اگر پوست شما خشک است، صورت خود را به همین روش با یک پاک کننده فومى ملایم، شستشو دهید.

نکته طلائى: اجازه دهید که پاک کننده براى یک تا دو دقیقه بر روى پوست صورت شما باقى بماند. این کار باعث مى شود اجزاء اپیدرمى پوست فعال شوند. و در نهایت براى مقابله با جوش هاى مزمن مى بایست حدود شش بسته کرم حاوى پراکسید بنزوئیل استفاده کنید.

اگر با رعایت این اصول جوش ها و آکنه هاى پوستى شما از بین نرفتند، حتما براى مشاوره با پزشک خود اقدام کنید.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

پاپول‌ها

در حقیقت پاپول‌ها جدی‌تر از جوش‌های سرسفید هستند. هنگامی که وجود باکتری، سبوم و سلول‌های مرده‌ی زیر پوست باعث التهاب شود، پاپول روی پوست تشکیل می‌شود. پاپول‌ها را از قرمزی، تورم و عدم وجود چرک و عفونت تشخیص می‌دهند. اندازه‌ی پاپول‌ها معمولا کوچک تا متوسط است.

از آنجا که التهاب و ناراحتی از علائم پاپول‌ ها هستند، بهتر است از هیچ دارویی استفاده نکنید تا پاپول‌ها بیشتر خشک نشوند. باید محل را نرم و آرام نگه‌دارید تا زمانی که دارو اثر کند. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

جوش‌های چرکی

بطور کلی جوش‌ چرکی شبیه پاپول‌ها هستند اما چرک دارند و وجود همین چرک باعث می‌شود یادآوری اسم آن راحت باشد. از آنجا که این جوش‌ها دارای عفونت‌های زرد یا سفید هستند، مانند جوش‌های سرسفید اما کمی بزرگتر از آنها به نظر می‌رسند و در هنگام لمس درد دارند.

ممکن است اغوا شوید که جوش‌های چرکی را بلافاصله فشار دهید اما بعدا که با زخمی در جای جوش مواجه شدید تاوانش را پس خواهید داد. درمورد جوش‌های چرکی باید صبور باشید زیرا باید تا زمانی که سر سفیدشان ظاهر شوند صبر کنید. سپس می‌توانید به راحتی چرک را خارج کنید.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز
دکتر جوش صورت در شیراز

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

ندول‌ها، کیست‌ها و جوش‌های کونگلوباتا

اگر چند ماه است که صورتتان پر از لکه‌های بزرگ، قرمز و متورم است ، احتمالا شما به یکی انواع شدید جوش، یعنی به ندول‌، کیست‌ یا جوش‌های کونگلوباتا مبتلا هستید.

این‌ نوع جوش‌ها نشان می‌دهند که بجز جوش‌های متوسط، مشکلات بدتری نیز دارید که اگر درمان نشوند ممکن است آسیب‌های شدیدی به پوستتان وارد کنند. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

اگر داروهای موضعی بدون نسخه نتوانند پس از چند هفته این جوش‌ها را بهبود بخشند؛ باید برای درمان جدی و استفاده از داروهای قوی تجویزی به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

ژل‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های مختلفی برای درمان جوش استفاده می‌شوند. هر نوع دارو به نحو خاصی عمل می‌کند. در ادامه داروهای مختلف به اختصار توضیح داده شده‌اند.

بنزوئیل پروکسید

داروی بنزوئیل پروکسید یک درمان موضعی است. بنزوئیل پروکسید به سه صورت عمل می‌کند: جرم‌ها یا باکتری‌ها را می‌کشد، التهاب را کاهش می‌دهد و منافذ مسدود شده را باز می‌کند. بنابراین، اغلب برای درمان قسمت‌های ملتهب موثر بوده و به از بین بردن جوش‌های سرسفید و سرسیاه (کومدون‌ها) کمک می‌کند.

رتینوئیدها

داروهای  رتینوئید برای بازکردن منافذ مسدود شده مفید هستند. رتیوئیدها دارای آداپالین، ترتینوئین و ایزوترتینوئین هستند که نام‌های تجاری مختلفی دارند.

بنابراین، برای درمان جوش باید تا دیر نشده از یکی از آنها استفاده شود تا به بازکزدن منافذ، درمان جوش‌هاس سرسفید، سرسیاه و نقاط ملتهب هستند کمک کند. برای استفاده از تمام رتینوئیدها به دستور پزشک نیاز است.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

آنتی بیوتیک‌های موضعی

داروهای آنتی بیوتیک موضعی مختلفی برای درمان جوش وجود دارند. آنتی‌بیوتیک‌ها تعداد باکتریها و التهاب را کاهش می‌دهند. با این حال، تاثیر کمی بر بازکردن منافذ مسدود شده دارند. بنابراین، معمولا در معالجه جوش‌های ملتهب موثرهستند اما جوش‌های سرسیاه وسرسفید را درمان نمی‌کنند.

برای خرید آنتی بیوتیک موضعی، به نسخه پزشک نیاز دارید. آنتی‌بیوتیک‌های موضعی ممکن است باعث تحریک خفیف شوند اما به طور کلی عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر داروهای موضعی دارند. آنتی‌بیوتیک موضعی معمولا همراه با داروهای دیگر تجویز می‌شود.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

اسید آزلائیک

آزلائیک اسید داروی دیگری است که عمدتا منافذ مسدود شده را باز می‌کند. بنابراین، مانند رتینوئید، در باز کردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید مؤثر است. اسید آزلائیک تا حدودی بر کاهش التهاب جوش‌ها نیز تاثیر دارد، اما احتمالا به اندازه آنتی بیوتیک‌‌ها و بنزوئیل پراکسید مؤثر نیست. با این حال، کمتر از بنزوئیل پراکسید باعث تحریک پوست می‌شود.

قرص‌های آنتی‌بیوتیک

آنتی بیوتیک‌ها، میکروب‌ها (باکتری‌هایی) که باعث ایجاد جوش می شوند، را می‌کشند. همچنین آنتی بیوتیک‌ تاثیر مستقیم بر التهاب و کاهش التهاب دارد.معمولا آنتی بیوتیک‌ها  برای برطرف کردن جای جوش‌های ملتهب و کاهش التهاب اطراف پوست بسیار مفید هستند.

با این حال، آنتی‌‌بیوتیک‌ها تاثیر کمی بر بازکردن منافذ مسدود شده دارند. شما منافذ مسدود شده را به صورت جوش سرسیاه و جوش سرسفید و (کومدون‌ها) می‌ببینید. بنابراین، اگر فقط جوش‌های خفیف یا فقط جوش‌های سرسیاه و سرسفید داشته باشید، بهتر است از  یک درمان موضعی که منافذ پوست را باز می‌کند، استفاده کنید. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

اگر تعداد زیادی جوش سرسیاه و سرسفید و همچنین جوش‌های متورم داشته باشید، توصیه می‌شود که علاوه بر مصرف آنتی‌بیوتیک، از یک درمان موضعی مانند بنزوئیل پراکسید نیز استفاده کنید.

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

لیزر

ثابت شده است که درمان جوش با لیزر، پس از یک مرتبه تا ۵۰٪ و پس از چهار مرتبه تا ۹۰٪ از جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این روش دردی نداشته و برای تمام پوست‌ها مناسب است.

درمان جوش با لیزر یک روش درمانی پیشرفته است که از لیزر برای از بین بردن باکتری‌های پوست استفاده می‌کند. لیزر باعث تحریک پورفیرین‌ها، که در داخل باکتری زندگی می کنند، شده و سپس به دیواره باکتری آسیب رسانده و باکتری‌ها را می‌کشد. در برخی موارد، درمان جوش با لیزر باعث کاهش چربی سطح پوست شده، و پوست شما را سالم‌تر و شفاف‌ترمی‌سازد.

درمان جوش با لیزر، روشی ملایم است و می‌تواند بر روی بسیاری از انواع پوست‌ها و افراد انجام شود. همچنین به دوره بهبودی یا مراقبت پیچیده‌ای بعد از عمل نیاز ندارد. با یک درمان کوتاه و ساده، از داشتن پوست جدید و کاهش جوش خوشحال خواهید بود. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

میکرودرم ابریژن

در روش میکرودرم ابریژن از کریستال‌های تحت فشار برای حذف لایه‌های مرده یا آسیب دیده پوست استفاده می‌شود. میکرودرم ابریژن با کاهش مقدار چربی روی پوست، کاهش ایجاد منافذ بزرگ و تمیز کردن منافذ مسدود شده به کنترل جوش کمک می‌کند. در میکرودرم ابریژن از یک وسیله مخصوص استفاده می شود.

این لایه برداری و کشش در خلاء کمک می‌کند تا مواد چسبنده‌ای که باعث گرفتگی منافذ پوست شده بود از بین رفته و گردش خون، که باعث بهبودی و نوسازی پوست می‌شود، افزایش یابد.

درمان جوش با میکرودرم ابریژن  باعث نرمی بافت پوست شده و می‌تواند ایجاد منافذ بزرگ و لکه‌های سیاه حاصل از جوش‌های قبلی را به حداقل برساند. با وجود این که ممکن است پس از یک دوره درمان متوجه بهبود پوست خود شوید، زمانی درمان بیشترین اثر را دارد که هر ۱۰ تا ۱۴ روز یکبار، به صورت دوره‌ای، انجام شود.

این درمان‌ها ناراحتی کمتری ایجاد می‌کنند  و ممکن است پوست شما صورتی یا قرمز (مانند سوزش خفیف) شود اما قادر خواهید بود بدون نیاز به هیچگونه دوره بهبودی فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهید. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

آکنه یا جوش چیست؟

آکنه یا جوش یک اختلال پوستی است که معمولاً در سنین نوجوانی شروع می شود و تا آخر جوانی ادامه می یابد لذا درمان جوش همواره از دغدغه های جوانان می باشد. آکنه ولگاریس یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است  میزان شیوع این بیماری از اواسط قرن بیستم و همگام با گسترش روند صنعتی شدن جوامع در تمامی سنین رو به افزایش نهاده است.

جای جوش

بیماران ممکن است انواع مختلفی جای جوش داشته باشند که عبارتند از: زخم‌های عمیق (پیک اسکار)، زخم‌های زاویه‌دار (بوکس‌کار اسکار) و زخم‌های رولینگ. از آنجا که روش‌های بسیاری برای درمان جای جوش‌ها وجود دارد، مهم است که بیمار پزشکی را انتخاب کند که در استفاده از روشهای درمانی مختلف مهارت داشته باشد.

روش‌های درمانی شامل تزریق ژل‌های بافت نرم جهت بهبود ظاهر و بازسازی سطح پوست توسط لیزر است. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

جوش‌های سرسیاه

بطور کلی جوش‌های سرسیاه لکه‌های کوچکی هستند که اغلب به صورت گروهی ظاهر می‌شوند. آنها معمولاً ظاهری تیره دارند که ممکن است با کثیفی و آلودگی روی پوست اشتباه گرفته شود، اما این رنگ در واقع به دلیل چربی اضافه‌ای است که در منافذ به دام افتاده‌اند.

وقتی چربی محبوس شده در منافذ پوست در معرض هوا قرار می‌گیرد، سیاه می‌شود. برای درمان جای جوش روی صورت، باید به تخلیه چربی جمع شده در منافذ بپردازید تا به پوستی صاف و شفاف برسید. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

جوش‌های سرسفید

کلا جوش‌های سرسفید از نظر اندازه مانند جوش‌های سرسیاه هستند، اما ظاهری گردتر و روشن‌تر دارند. جوش‌های سرسفید به این دلیل ایجاد می‌شوند که چربی و سلول‌های مرده پوست منافذ را مسدود کرده و باعث بسته شدن آن در سطح پوست می‌شود.

پاپول‌ها

در حقیقت پاپول‌ها لکه‌های کوچک، قرمز و ملتهب هستند که معمولاً روی پیشانی یا گونه‌ها ظاهر می‌شوند و ممکن است در لمس دردناک باشند. برای درمان جای جوش روی صورت، باید ابتدا انواع جای جوش و آکنه را به‌خوبی شناسایی کنید. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

 پوسچول

اگر یک لکه و برجستگی ملتهب روی پوست با چرک پر شود، به آن پوسچول می‌گویند. پوسچول‌ها از نظر اندازه متفاوت هستند و معمولاً به‌عنوان جوش شناخته می‌شوند. چرک موجود در این نوع جوش، ترکیبی از روغن، باکتری و سلول‌های مرده پوست است که در زیر پوست گیر کرده و تجمع آن باعث عفونت می‌شود.

در درمان جای جوش روی صورت در این نوع جوش‌ها، پاسخ طبیعی بدن مبارزه با عفونت است، اما این پاسخ ایمنی در واقع باعث قرمزی و تورمی می‌شود که اغلب این لکه‌ها را احاطه می‌کند. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

ندول‌ها

ضایعات ندول‌ها برآمدگی‌های بزرگ‌تر و متورم‌تری هستند که هنگام شکستن دیواره‌های فولیکول مو ایجاد می‌شوند. در نتیجه این اتفاق، باکتری‌ها و چربی در عمق پوست پخش می‌شوند. این باکتری‌ها منجر به عفونت شده که باعث ایجاد لکه‌های دردناک در سطح پوست می‌شود. این روند ممکن است منافذ متعدد پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

در درمان جای جوش روی صورت باید توجه داشته باشید که ندول‌های عمیق و ریشه‌دار می‌توانند به‌طور دائمی به بافت پوست آسیب برسانند و منجر به ایجاد اسکار شوند. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

درمان جوش و اکنه با میکرونیدلینگ 

بیشترین کاربرد میکرونیدلینگ برای درمان منافذ باز صورت و همچنین ترمیم جای جوش و اسکار زخم است.

میکرونیدلینگ مقدار کلاژن صورت و همچنین ضخامت پوست صورت را افزایش داده و موجب شادابی آن می شود و برای  مدت طولانی تری صورت نرم و درخشنده ای خواهید داشت. بهترین دکتر جوش صورت در شیراز

بهترین دکتر جوش صورت در شیراز