فهرست بستن

پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر – دکتر راحله نظری09177514188

پاک کردن تاتو ابرو

یکی از راه های جوانسازی پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر است. بیشتر مردم به دنبال درمان هایی برای درمان کک ومک وجای جوش و تاتو و همچنین صاف کردن خطوط لبخند و حجیم کردن لب ها، گونه ها و دست های خود هستند.تزریق ژل ها و فیلرهای پوستی به صورت و دست‌ها می‌تواند ظاهر خطوط صورت و کاهش حجم ناشی از سن یا شرایط پزشکی خاص را بهبود بخشد. مطالعات در مورد ژل ها و فیلرهای پوستی تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده، مردم به طور کلی گزارش می دهند که از نتایج درمان بسیار راضی هستند.

کلینیک زیبایی دکتر راحله نظری – 09172575530 – پاک کردن تاتو و کک مک شیراز – 09177514188 – 36494699  بلوار مطهری ( زرگری ) چهارراه مطهری – نبش ستارخان مجتمع صدگل – طبقه 5 – واحد 36

پاک کردن تاتو و کک مک شیراز – دکتر راحله نظری

دکتر راحله نظری – 09172575530 – درمان کک و مک در شیراز – 09177514188 – 36494699  بلوار مطهری ( زرگری ) چهارراه مطهری – نبش ستارخان مجتمع صدگل – طبقه 5 – واحد 36

درمان کک و مک

لیزر کک و مک در شیراز –   کک و مک یا لکه قهوه‌ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک به صورت لکه‌های کوچک قهوه‌ای رنگ یا برنزه‌ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم‌های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می‌آید.

این لکه‌ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روي پوست او ظاهر مي‌شوند و معمولاً تعداد آن‌ها در ماه‌های تابستان زیاد می‌شود و در زمستان به خودي خود محو می‌شوند. علائم کک مک معمولاً بعد از سنين ۴۰ تا ۴۵ سالگي برطرف مي‌شود، اما تا قبل از رسیدن به این سن چه باید کرد؟

در این مقاله، ما روش‌های مؤثر برای مقابله با کک و مک صورت و درمان آن از جمله روش رفع کک و مک با لیزر را مورد بحث قرار می‌دهیم. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

لیزر کک و مک در شیراز
              درمان کک و مک در شیراز

علت‌ها و دلایل پیدایش کک و مک

عوامل مختلفی در به وجود آمدن کک مک نقش دارد که شامل ژنتیک، بیماری‌ها و مواجهه با نور خورشید می‌باشد. علت کک و مک صورت ، وجود سلول‌های خاصی در پوست است که رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان ماده‌ای است که باعث رنگی شدن پوست می‌شود. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

وقتی که نور خورشید به پوست بدن می‌تابد، باعث می‌شود که پوست برای محافظت از لایه‌های زیرین خود اقدام به تولید مقدار بیشتری از رنگدانه ملانین کند. حال اگر این ملانین در یک نقطه بیشتر ساخته شود، منجر به تشکیل کک و مک خواهد شد. علاوه بر آن، نور خورشید باعث می‌شود که کک و مک‌هایی که از قبل در پوست وجود داشته‌اند، رنگ تیره‌تری پیدا کند.

درمان لک صورت در شیراز

لکه‌های تیره‌ای که در زمان بارداری و یا در اثر مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری بر روی پوست به وجود می‌آید، تحت عنوان ملاسما یا ماسک بارداری نامیده می‌شود. قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید باعث می‌شود که این لکه‌ها هم تیره‌تر شوند. نوع دیگری از لکه‌های پوستی نیز وجود دارد که به شکل خال‌های صاف و بزرگ و در اثر مواجهه با نور آفتاب در سنین میانسالی بر روی پوست ظاهر می‌شود و با عنوان لکه‌های پیری، لکه‌های جگری شناخته می‌شوند.

باید به خاطر داشت که نور خورشید آنقدر قدرت دارد که می‌تواند بعضی از سلول‌های پوست را به سلول‌های سرطانی خطرناکی تبدیل کند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند که پوست بدن همواره با استفاده از ضد آفتاب و محافظت‌کننده‌های مناسب در برابر نور خورشید حفاظت شود. این کار باعث می‌شود که از ظهور کک و مک و لکه‌های پیری نیز تا حد زیادی جلوگیری شود. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

افرادی که از قبل دچار لکه‌های قهوه‌ای یا تغییر رنگ مشهود در پوست خود بوده‌اند، باید در اسرع وقت برای مشاوره به پزشک مراجعه کنند. پزشک بر روی این افراد یک معاینه دقیق انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که این لکه‌ها حالت پیش سرطانی نداشته باشد.

این لکه‌ها ممکن است بر روی پوست حالت پیش‌رونده داشته باشد و مرز آن‌ها به صورت نامنظم و رنگ آن‌ها به شکل غیر معمولی مانند سیاه، قرمز یا صورتی باشد. بنابراین حتماً لکه‌های بر روی پوست خود را که بعد از مدتی خوب نمی‌شود و يا شکل نامنظم و اندازه بزرگ دارند، جدی بگیرید. اگر هر گونه لکه‌ای با این مشخصات و مشکوک به کک و مک بر روی پوست خود مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

مزایای رفع کک و مک با لیزر

ابتدا به مزایای این روش می‌پردازیم. ممکن است از شنیدن اینکه بر خلاف بسیاری از عمل‌های زیبایی که با لیزر انجام می‌گیرد، عمل رفع کک و مک با لیزر یک عمل نسبتاً ارزان و کم هزینه است. علاوه بر آن، نرخ موفقیت این روش در درمان کک و مک به طور قابل توجهی بیشتر از سایر درمان‌ها می‌باشد.

در واقع در اغلب افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، خال‌های پوستی ناخواسته، به طور کامل برطرف می‌شود. از مزایای دیگر این روش می‌توان به بدون درد بودن آن اشاره کرد، به طوری که حتی افرادی که بیشترین عدم رضایت را از این عمل اظهار کرده‌اند، فقط از ناراحتی مختصری که بعد از عمل احساس کرده‌اند،شکایت داشته‌اند.

در واقع درد و ناراحتی ناشی از عمل رفع کک و مک با لیزر به قدری محدود است که بسیاری از پزشکان قبل از این عمل از هیچ گونه عامل بی‌حسي برای بیمار استفاده نمی‌کنند. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

مراقبت‌های بعد از عمل هم در این روش نسبتاً ساده و راحت است. در نواحی مورد عمل ممکن است کمی حالت پوسته پوسته ایجاد شود که معمولاً بعد از مدت کوتاهی می‌افتد و علائم آن برطرف می‌شود.

پاک کردن تاتو و کک مک شیراز

کک و مک را می‌توان به سادگی با لیزر برطرف کرد. تا قبل از معرفی روش لیزر لک صورت، درمان کک و مک کار بسیار دشواری بود، زیرا خال‌های ناشی از آن معمولاً خیلی کوچک هستند. اما با ابداع روش لیزر می‌توان لکه‌های بسیار ریز به اندازه سر سوزن را نیز درمان کرد. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

روش‌های دیگری که برای رفع کک و مک استفاده می‌شود شامل لایه‌برداری پوست با لیزر، رتین A و لایه‌برداری با مواد شیمیایی می‌باشد. روش رتین A نیز روش خوبی است اما برای آنکه نتایج قابل قبولی از آن به دست بیاید، باید تا چندین ماه از محصول مورد نظر بر روی پوست استفاده شود. روش لایه‌برداری با مواد شیمیایی به دو شیوه اصلی شامل لایه‌برداری سطحی و لایه‌برداری عمقی انجام می‌گیرد.

لایه‌برداری سطحی اغلب با موادی از قبیل گلیکولیک اسید انجام می‌شود و می‌تواند در درمان کک و مک صورت مؤثر باشد، اما معمولاً لازم است که به تعداد دفعات زیادی تکرار شود. لایه‌برداری عمقی می‌تواند در یک جلسه تمامی کک و مک‌ها را برطرف کند، اما شرایط بهبودی بعد از این عمل معمولاً خیلی مشکل است.

لیزر کک و مک در شیراز
              لیزر کک و مک در شیراز

آیا روش لیزر برای رفع کک و مک کارایی دارد؟

روش لیزر برای درمان عوارض متعددی از جمله از بین بردن لک های صورت، آکنه و جوش‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در حال حاضر این روش همچنان یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای درمان کک و مک نیز محسوب می‌شود.

اما آیا واقعاً لیزر در رفع کک و مک مؤثر است؟ افرادی که از این روش برای درمان کک و مک پوست بدن استفاده کرده‌اند، گواهی می‌دهند که بعد از عمل لیزر، دیگر هیچ وقت لکه‌های کک و مک بر روی پوست آنها ظاهر نشده است. البته ماندگاری آثار عمل لیزر در این افراد به خاطر آن بوده است که بعد از درمان، همواره از ضد آفتاب استفاده کرده و از برنزه کردن پوست و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب به هر قیمتی اجتناب کرده‌اند.

لیزر کک و مک در شیراز

پاک کردن تاتو و کک مک شیراز

پزشک ابتدا لکه‌های کک و مک روی پوست شما را به طور کامل بررسی می‌کند تا اگر کک و مک‌های پیش‌سرطانی در آن‌ها وجود دارد، بتواند آن را تشخیص دهد. اگر پزشک کک و مک‌های سرطانی بر روی پوست شما پیدا کند، ممکن است شما را برای نمونه‌برداری (بیوپسی) معرفی کند.

اما اگر کک و مک‌های روی پوست شما حالت نرمال داشته و فقط ناشی از نور آفتاب باشد، پزشک به کار خود ادامه می‌دهد و در مرحله بعد از شما می‌خواهد که پوست خود را به طور کامل تمیز کنید. بعد از تمیز کردن پوست، بسته به میزان تحمل شما در برابر درد، احتمالاً از یک کرم بی‌حسی یا بسته‌های یخ و یا بی‌حسی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌شود.

هنگامی که پوست شما بی‌حس شد، لکه‌های کک و مک با استفاده از نور لیزر سوزانده می‌شود. این عمل حدود ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. وقتی که همه کک و مک‌ها سوزانده شدند، یک کرم آنتی بیوتیک و یک کرم ضد آفتاب با دامنه حفاظتی کامل بر روی پوست شما مالیده می‌شود تا وقتی که از کلینیک خارج می‌شوید، نور آفتاب به پوست شما آسیبی نرساند.

ممکن است بعد از عمل لیزر، شما احساس کنید که خال‌های کک و مک برجسته‌تر و نمایان‌تر شده‌اند، اما جای نگرانی نیست زیرا با گذشت زمان، این لکه‌ها خشک می‌شوند و می‌ریزند. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

زمان بهبودی

لیزر کک و مک در شیراز

شما برای بهبودی کامل بعد از عمل رفع کک و مک با لیزر به حدود یک و نیم هفته زمان نیاز دارید. دوره بهبودی بعد از این عمل شامل چند مرحله مشخص می‌باشد: ورم جزئی و موقتی که در روز اول ایجاد می‌شود. احساس سوزش که به صورت موقتی است و باعث می‌شود که پوست در سه روز اول، رنگ صورتی تیره پیدا کند.

 رنگ کک و مک‌ها از روز اول به بعد، تیره‌تر می‌شود. از یک هفته بعد از عمل به بعد، لکه‌های کک و مک از روی پوست محو می‌شوند.

معایب لیزر کک و مک 

روش لیزر برای درمان کک و مک، از معایب و محدودیت‌هایی هم برخوردار است. در برخی موارد این عمل، امکان پوسته پوسته شدن یا ایجاد خون‌مردگی وجود دارد، هر چند که این علائم خیلی به ندرت باعث ایجاد ناراحتی برای بیمار می‌شود.

بعضی از افراد بیان کرده‌اند که در اولین روز بعد از عمل رفع کک و مک با لیزر،پوست آنها خیلی حساس شده و احساس سوختن از آفتاب را داشته‌اند. با این حال باید دانست که این حالت معمولاً به مدت کوتاهی باقی می‌ماند و بعد از زمان کوتاهی به خودی خود برطرف می‌شود.

هزینه درمان کک و مک در شیراز

عوامل متعددی در تعیین هزینه عمل رفع کک و مک با لیزر دخالت دارند. اول، تعداد لکه‌هایی که باید از روی پوست صورت یا قسمت‌های دیگر بدن شما محو شود. اگر تعداد کک و مک‌ها بر روی قسمت خاصی از پوست شما خیلی زیاد باشد، ممکن است لازم باشد که هزینه بیشتری در مقایسه با وقتی که فقط چند کک و مک مثلاً بر روی گونه‌های شما باشد، پرداخت کنید.

 نوع لیزر مورد استفاده نیز نقش مهمی در تعیین هزینه درمان کک و مک دارد، زیرا برخی از روش‌ها می‌توانند در هر زمان فقط یک لکه کک و مک را درمان کنند، در حالی که بعضی دیگر از انواع لیزر می‌توانند تمام آن قسمت از پوست که کک و مک در آن وجود دارد را به صورت یک‌جا درمان کنند.

دکتر راحله نظری – 09172575530 – درمان کک و مک در شیراز – 09177514188 – 36494699  بلوار مطهری ( زرگری ) چهارراه مطهری -نبش ستارخان مجتمع صدگل – طبقه 5 – واحد 36

درمان کک و مک در شیراز

روی بدن خود خالکوبی دارید و دیگر برایتان جذاب نیست؟ ابروهای خود را تاتو کرده‌اید و کرده‌ی خود پشیمانید؟ اگر می‌خواهید تاتوی خود را پاک کنید، باید به یک نکته‌ی کلیدی توجه کنید که توسط انجمن درماتولوژی آمریکا مطرح شده است: لیزرها به شکل چشمگیری جایگزین دیگر روش‌های پاک کردن تاتو شده‌اند.

به خاطر داشته باشید که پاک کردن تاتو و خالکوبی در هر فرد متفاوت با فرد دیگر است. همچنین عمق و رنگدانه‌های تاتوها با هم متفاوت‌اند و انتخاب لیزر مناسب بسته به شرایط شما دارد. تعیین جزئیات فرآیند درمانی و همچنین پیش‌بینی اثرات آن در جلسه مشاوره انجام می‌شود و متخصصین کلینیک به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا صفحه «تماس با ما» برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین حالت ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

پاک کردن تاتو در شیراز با لیزر

پاک کردن تاتو
لیزر پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو در شیراز با لیزر

1. چه مدت تاتو را داشته‌اید؟
2. جوهر در چه عمقی از پوست قرار گرفته است؟
3. تاتو شما به چه رنگی است؟
4. خالکوبی یا تاتو در کجای بدن شما قرار دارد؟
5. شرایط عمومی سلامت
6. داروهای مصرفی
7. این که آیا سابقه‌ی زخم‌های گوشتی و برآمده داشته‌اید یا نه؟

کلینیک زیبایی دکتر راحله نظری – 09172575530 –  09177514188  -36494699  بلوار مطهری ( زرگری ) چهار راه مطهری – نبش ستارخان مجتمع صدگل -طبقه 5 -واحد36

پاک کردن تاتو در شیراز با لیزر

لیزرها به شکل چشمگیری جایگزین دیگر روش‌های پاک کردن تاتو شده‌اند.

در گذشته‌های نه چندان دور، تاتو و خالکوبی دائمی تلقی می‌شدند ولی امروز به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی لیزر می‌توان به شکلی موثر و ایمن آن‌ها را پاک کرد.

لیزرهای امروزی به تعداد جلسات کمتری نیاز داشته، عوارض جانبی کمتری دارند و می‌توانند رنگ‌هایی که که در گذشته پاک کردنشان ممکن نبود را هم پاک کنند. امروز می‌خواهیم در مورد پاک کردن تاتو با لیزر صحبت کنیم و گریزی هم به سایر روش‌های پاک کردن تاتو و خالکوبی بزنیم. ببینیم که چرا روش لیزری بهتر از سایر روش‌ها است و چه مواردی را باید پیش اقدام برای درمان بدانید.

پاک کردن تاتو ابرو
پاک کردن تاتو ابرو

کلینیک پاک کردن تاتو در شیراز با لیزر

به لطف پیشرفت‌های اخیر در فناوری لیزر، لیزرهای امروزی می‌توانند:

  • به شکلی موثر و ایمن تاتوها را پاک کنند.
  • برای پاک کردن تاتو به تعداد جلسات کمتری نیاز دارند.
  • می‌توانند رنگ‌هایی را پاک کنند که در گذشته پاک کردنشان ممکن نبود.

در این جا باید یادآور شویم که با وجود پیشرفت‌های فنی و تکنولوژی، این که لیزردرمانی چقدر برای شما موثر باشد، تا حد فراوانی به اپراتور لیزر بستگی دارد. اگر پزشک منتخب شما تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، نه تنها پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر موثر نخواهد بود، بلکه خطرات زیادی هم خواهد داشت.
در طرف مقابل اگر پزشک تخصص و تبحر کافی داشته باشد، پاک کردن تاتو با لیزر به موثرترین و ایمن‌ترین روش تبدیل می‌شود. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

پاک کردن تاتو در شیراز
کلینیک پاک کردن تاتو

 پاک کردن تاتو با لیزر در شیراز

پاک کردن تاتو با لیزر Q-Switched

بهترین دستگاه لیزر برای پاک کردن خال کوبی و تاتو، لیزرهایی معروف به Q-switched هستند. عبارت Q-switched اسم یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نیست؛ بلکه نشان‌دهنده‌ی یک قابلیت در دستگاه لیزر است. دستگاه‌هایی که به قابلیت Q-switched مجهز هستند، می‌توانند یک پالس لیزری قدرتمند را به یکباره به پوست بفرستند.

انرژی این پالس لیزری یک میلیاردم ثانیه دوام دارد، به سرعت جذب رنگدانه‌های جوهر تاتو می‌شود و آن‌ها را منفجر می‌کند.

در روزهای بعد از جلسه درمانی، سیستم ایمنی بدن به سراغ ذرات بسیار ریز باقی مانده از جوهر می‌رود، آن‌ها را جمع آوری و دفع می‌کند. به این ترتیب تاتو شما پاک می‌شود.

پاک کردن تاتو ابرو در شیراز
کلینیک پاک کردن تاتو ابرو در شیراز

پاک کردن تاتو با لیزر

کاربرد های دیگر لیزر کیو سوییچ

 1. درمان قارچ ناخن؛

2. رفع لکه‌های پوستی مثل ماه گرفتگی یا لکه‌های ناشی از آفتاب؛

3. رفع ضایعات عروقی پوست (تلانژکتازی)؛

4. برداشت خال؛

5. جوانسازی پوست.

انواع لیزر Q-switched

همانطور که اشاره کردیم، Q-switched یک لیزر خاص نیست؛ بلکه یک قابلیت است. لیزرهایی که برای پاک کردن تاتو استفاده می‌شوند، مشابه لیزرهای حذف موهای زائد هستند. منتها برای پاک کردن تاتو، مجهز به سیستم کیو-سوییچ (یعنی تولید پالس‌های قدرتمند و سریع لیزری) هستند.

هر فناوری لیزری در ترکیب با سیستم کیو-سوییچ برای پاک کردن انواعی از تاتو موثر است. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

پاک کردن تاتو ابرو
پاک کردن تاتو ابرو

رایج‌ترین روش همراه با لایه برداری برای پاک کردن تاتو ، روش درم ابریژن (نه میکرودرم ابریژن) است

پاک کردن تاتو با لیزر بهترین و موثرترین روش برای رسیدن به این هدف است. اکثر متخصصان پوست، لیزر را موفق ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای پاک کردن تاتو می دانند. اغلب، لیزر تاتو را به طور کامل پاک نمی کند. درعوض، آن ها را به طور قابل توجهی روشن یا محو می کنند، بنابراین بسیار کمتر قابل توجه و مشخص خواهند بود.

اگر چه بسته به سن، اندازه و رنگ تاتو ممکن است چند جلسه طول بکشد، پاک کردن تاتو با لیزر می ‌تواند بیشتر جوهر موجود در پوست در محل تاتو را از بین ببرد. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

پاک کردن تاتو
پاک کردن تاتو

برخی از لیزرهای کیو-سوییچ عبارت‌اند از:

  • ان دی یاگ کیو-سوییچ بیشتر برای جوانسازی پوست، رفع اسکارهای تیره و ماه‌گرفتگی‌های قهوه‌ای رنگ استفاده می‌شود. این لیزر می‌تواند طیف وسیعی از تاتوها با رنگ‌های مختلف را پاک کند.

لیزر روبی برای پاک کردن رنگ‌های کم استفاده‌تر خالکوبی مثل سبز یا آبی آسمانی استفاده می‌شود.

  • ان دی یاگ کیو-سوییچ بیشتر برای جوانسازی پوست، رفع اسکارهای تیره و ماه‌گرفتگی‌های قهوه‌ای رنگ استفاده می‌شود. این لیزر می‌تواند طیف وسیعی از تاتوها با رنگ‌های مختلف را پاک کند.

لیزر الکساندریت روی لکه‌های قهوه‌ای، خال‌های ناشی از تابش آفتاب، اسکارهای تیره، ماه گرفتگی‌های قهوه‌ای، تاتو با جوهر مشکی و خالکوبی با رنگ‌های سبز و آبی تاثیر بسیار زیادی دارد.

وقت مشاوره خود را تعیین کنید

قبل از اقدام برای پاک کردن تاتو با لیزر، باید مواردی را بررسی و به نکاتی توجه کرد. پزشک با بررسی مواردی که در ادامه مطرح کرده‌ایم، می‌تواند توصیه‌های بسیار خوبی به شما بکند، فرآیند درمانی و تعداد جلسات مورد نیاز را تعیین کرده و مطمئن شود که لیزردرمانی به شما آسیبی نخواهد زد.

پاک کردن تاتو ابرو
پاک کردن تاتو ابرو

عوامل موثر بر انتخاب کاندیدای مناسب و برنامه‌ریزی برای پاک کردن تاتو شامل موارد زیر است:

  • چه مدت تاتو را داشته‌اید
  • جوهر در چه عمقی از پوست قرار گرفته است
  • تاتو شما به چه رنگی است
  • خالکوبی یا تاتو در کجای بدن شما قرار دارد
  • شرایط عمومی سلامت
  • داروهای مصرفی
  • این که آیا سابقه‌ی زخم‌های گوشتی و برآمده داشته‌اید یا نه
پاک کردن تاتو شیراز
لیزر کردن تاتو شیراز

پاک کردن تاتو در شیراز

به خاطر داشته باشید که پاک کردن تاتو و خالکوبی در هر فرد متفاوت با فرد دیگر است. همچنین عمق و رنگدانه‌های تاتوها با هم متفاوت‌اند و انتخاب لیزر مناسب بسته به شرایط شما دارد. تعیین جزئیات فرآیند درمانی و همچنین پیش‌بینی اثرات آن در جلسه مشاوره انجام می‌شود و متخصصین کلینیک به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا صفحه «تماس با ما» برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین حالت ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

سایر شیوه‌های پاک کردن تاتو

به جز لیزرهای Q-switched راه‌های دیگر هم برای پاک کردن تاتو وجود دارند که امروزه کمتر استفاده می‌شوند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱. روش‌های همراه با لایه‌برداری

در پزشکی اصلاحات پوستی به دو دسته‌ی همراه با لایه‌برداری (Ablative) و بدون لایه‌برداری (Nonablative) تقسیم می‌شوند. روش‌های همراه با لایه برداری با ایجاد آسیبی کنترل شده، باعث رفع مشکلات پوستی می‌شوند. مثال‌هایی از روش‌های همراه با لایه برداری درم ابریژن، لیزر CO2 فرکشنال و لایه‌برداری شیمیایی است. نمونه بارز اصلاحات بدون لایه برداری نیز شامل لیزرهای Q-switched است که راجع بهش صحبت کردیم.

پاک کردن تاتو ابرو در شیراز
پاک کردن تاتو ابرو در شیراز

در روش‌های همراه با لایه برداری، پزشک با استفاده از روش‌های مختلف، لایه‌ی روپوست (اپی‌درم) شما را از بین می‌برد (درست مثل اتفاقی که در سوختگی‌های درجه ۱ می‌افتد). با از بین رفتن روپوست، به لایه‌ی میانی یا دِرم می‌رسیم که جوهر تاتو در آن ناحیه قرار دارد. در واقع با برداشت اپی‌درم، لایه‌ی محافظت کننده و تثبیت کننده جوهر از بین می‌رود. به این ترتیب رنگدانه‌های تاتو به بیرون نشت می‌کنند و حذف می‌شوند.

پاک کردن کک و مک در شیراز
پاک کردن کک و مک در شیراز

ناحیه‌ی درمان شده با روش‌های همراه با لایه‌برداری تا چند روز دردناک و حساس خواهند بود. دوره‌ی نقاهت این روش‌ها تا ۲ هفته زمان می‌برد و در طول این دوره نباید از منزل خارج شوید و اصلاً نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. نتایج این شیوه‌های پاک کردن تاتو تا حد زیادی غیر قابل پیش‌بینی بوده و معمولاً اثرات ضعیفی دارند. به خاطر همین معمولاً در کنار روش‌های لیزری استفاده می‌شوند.

روش‌های آرایشگاهی

در آرایشگاه‌ها پاک کردن تاتو غیر ممکن است. آرایشگرها و تاتوکارها صرفاً با وارد کردن جوهر همرنگ با پوست شما می‌توانند روی تاتو را بپوشانند. این روش شاید بدترین کاری باشد که می‌توانید با تاتوی خود بکنید. به دو دلیل:

  • در بیشتر موارد تاتو به خوبی پنهان نمی‌شود؛
  • اگر با استفاده از روش‌های آرایشگاهی تاتوی خود را بپوشانید، دیگر نمی‌توانید با استفاده از روش‌های لیزری آن را پاک کنید.
جوانسازی با لیزر شیراز
جوانسازی با لیزر شیراز

پاک کردن تاتو در شیراز

روش‌های خانگی و کرم‌های پاک کننده تاتو – در فضای اینترنت که جست‌وجو کنید، روش‌های خانگی و محصولات زیادی را با ادعای پاک کردن تاتو خواهید یافت. هدف اصلی تاتو دائمی بودن آن است. پس منطقی است که با استفاده از راه‌های ساده پاک نشود.

تا به حال هیچ پژوهش و مقاله علمی خبر از موثر بودن روش‌های خانگی و کرم‌های پاک کننده تاتو نداده‌اند. سازمان FDA در مورد تاثیر این کرم‌ها صراحتاً اعلام کرده که هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن آن‌ها وجود ندارد و چون بیشتر این محصولات حاوی اسیدهای قوی هستند، می‌توانند به پوست شما آسیب وارد کنند.

پاک کردن تاتو در شیراز
پاک کردن تاتو در شیراز

سوالات متدوال در مورد پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو با لیزر چند جلسه زمان می‌برد؟ – پاک کردن تاتو بسته به رنگ، محل، زمان انجام تاتو و عوامل دیگر می‌تواند بین ۲ تا ۱۱ جلسه زمان ببرد. بین جلسات درمانی فواصل منظمی وجود دارد تا پوست فرصت التیام و پاکسازی رنگدانه‌های تاتو را داشته باشد. معمولاً ۴۰ تا ۴۵ روز بین هر جلسه درمانی فاصله هست. در تصاویر زیر تاثیر لیزر Q-switched بر روی تاتوی ابرو را پیش از درمان، بعد از اولین جلسه و بعد از چهارمین جلسه می‌بینید. هر جلسه‌ی درمان تاتو شما را کمرنگ‌تر می‌کند.

آیا پاک کردن تاتو با لیزر دردناک است؟

لیزر کردن تاتو می‌تواند دردناک باشد. برای جلوگیری از این اتفاق از بی‌حسی موضعی به شکل کرم یا تزریق استفاده می‌کنیم.

پاک کردن تتو
پاک کردن تتو

آیا لیزر کردن تاتو برای همه ممکن است؟

بله تقریباً همه افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند. برای کسانی که شرایط سلامت کلی مساعدی ندارند، از مشکلات سیستم ایمنی رنج می‌برند و باردار یا شیرده هستند، نمی‌توانیم لیزر درمانی انجام بدهیم. پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر

پاک کردن تاتو در شیراز
پاک کردن تاتو در شیراز

آیا لیزرهای Q-switched عوارض دارند؟

هر روش درمانی عوارض محتملی دارد که ممکن است رخ بدهند یا ندهند. رخ دادن عوارض بستگی به این دارند که:

بدن شما چقدر مستعد دچار شدن به عوارض جانبی است؟

از چه فناوری لیزری استفاده می‌شود؟

پزشک چقدر در امر پاک کردن تاتو با لیزر مهارت و تجربه دارد؟

لیزرهای Q-switched بسیار ایمن و کم عارضه‌اند. از جمله عوارض موقت این لیزرها می‌توان به ایجاد شدن لکه‌های روشن یا تیره روی پوست اشاره کرد که ظرف ۶ تا ۱۲ ماه ناپدید می‌شوند. اگر لیزر توسط شخصی انجام شود که تجربه یا مهارت کافی نداشته باشد، خطر ایجاد زخم، تغییر در بافت پوست، سوختگی و صدمه دیدن پوست وجود دارد.

هزینه لیزر تاتو چقدر است؟

کلینیک زیبایی دکتر راحله نظری – 09172575530 –  09177514188  -36494699  بلوار مطهری ( زرگری ) چهار راه مطهری – نبش ستارخان مجتمع صد گل -طبقه 5 -واحد36

پاک کردن تاتو و کک مک شیراز با لیزر